Tiotusen frågor

Vad gör du? Äter. Varför det? Jag är hungrig. Varifrån kommer spagettin? Affären. Vilken affär? Willys. Vilken Willys? Den i Norrtälje. Vilken Norrtälje?

Såhär kan Maximilian hålla på i evigheter. Igår fick sambon frågan. Har raimo (en arbetskollega) snippa? Nä han har snopp. Jaha, jag trodde han hade snippa. Har mamma snippa? Ja. Har William snippa? Nä han har snopp. Så pågick det tills han hade frågat om alla vi känner. 

Allt undras över, frågas om och vill vetas. Roligt. Ja. Men ibland vet jag inte vad jag ska svara. Vi snöar in på detaljer å saker som är krångligt eller som jag inte vill berätta, å hur detaljerat ska man berätta för en (snart) 3åring?
Ännu en spännande fas.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0