Välkommen till världen William

Torsdag 14/3 10:44 kom vår lilla prins. Vi kom hem igår från BB.
Helt underbart att få gosa liten bebis igen. Å så stor Maximilian blev helt plötsligt.

Torsdag morgon vaknade jag strax efter 3 av att det gjorde lite ont i magen. Men det kan ju bli så om bebisen ligger lite knasigt eller om man har små förverkar. Försökte somna om men det va svårt. Efter fyra gick jag upp å funderade på om det va något mer än bara förverkar. Började plocka ihop lite grejer, tandborstar och sånt. Då kommer sambon in på toan å frågar va jag håller på med. Han skulle gå upp då för att åka å jobba.
Du behöver nog inte åka till jobbet idag, sa jag.

Värkarna började bli mer regelbundna, men jag kunde prata normalt samtidigt som jag hade dom då. Jag ringde min pappa som kom hit för att ta hand om M.
Allt va packat å förberett sen en tid tillbaka. Men jag hade en liten lista på sånt som va kvar till M, täcke, resesäng, ytterkläder å sånt. Jag gav order mellan värkarna å sambon sprang runt å packa :)

Vi åkte hemifrån runt kvart i sex, då va det ca 5 min mellan värkarna. Precis när vi skulle gå ut genom dörren kom M ut genom sovrumsdörren, yrvaken. Jätte mysigt att vi hann säga hejdå och berätta vart vi skulle åka.

När vi kom in runt 7, hade det gått halvvägs 5cm. Jag fick sitta på pilatesbollen å skumpa å andas lustgas. Riktigt bra grejer, hehe! Då sa dom att det fanns två lägen starkare att höja lustgasen till senare.
Det bästa med allt va att jag verkligen kunde slappna av mellan värkarna och till och med få i mig lite frukost.
Efter nio började det göra bra jäkla ont å då bad jag dem höja lustgasen. Nej då va det tydligen på det starkaste och det hade det varit hela tiden. Morr..

Lite senare fanns det ingen vila utan värkarna hängde i hela tiden blev bara starkare å svagare. Då ville jag ha någon mer smärtlindring. Trodde att jag skulle få det när dom kom in igen, men då sa dom att dom skulle ta hål på hinnorna om det va helt öppet. Det va det å så gjorde dom. 10:30 gick då vattnet. Valde denna gång att stå på knä i sängen å hänga över en sackosäck. 10:44 va guldklimpen ute. Vägde 3585gr, va 53cm och född i v 37+3. Så jag är glad över att han inte väntade längre med att komma ut :)

Önskar att alla skulle få uppleva sådana här förlossningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0