Målbilden

Håller på å ska framkalla massa foton. Är så rackarns dålig på det.
En av många saker som står på min, att-göra-lista nu när jag är hemma.

Då hitta jag en gammal bild från 2006. Ganska nöjd över magrutorna där faktiskt. Å om man en gång har haft dem, måste det ju vara möjligt att få tillbaka det igen. Hoppas :)
Kan ju vara så att det tar lite längre tid bara...
Men när lillebror kommit ut är jag klar med barnfödandet och då har jag ju hela mammaledigheten på mig att komma iform igen.

Förstår inte riktigt det här med att man säger att man ofta går upp i vikt mer med andra(eller 3,4,5..mm) barnet jämfört med första.Med första kunde man ju slappa och känna efter å tycka synd om sig själv mycket mer än när man redan har ett eller flera från tidigare. Då har man inget val, det är bara att köra på.

Men det känns samtidigt viktigt att inte stressa ner i vikt efter graviditeten. Jätte roligt för de människor som direkt efter att dom pluppat ut ungen kan sätta på sig sina vanliga jeans igen.
Annars så kan man räkna med att det tar lika lång tid att gå ner i vikt som man gick upp. Om man stressar å bantar efter grav finns det tex riskt för att tappa amningen. Så då känns det bättre att det får ta lite tid. Man får helt enkelt äta nyttigt och utnyttja barnvagnen så mycket det går. För att promenera med vagn i rejäla backar, det tar kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0