Nattningar

Måste vara en utvecklingsfas som Maximilian är i nu. Oavsett vilken tid eller hur trött lillplutten är, så tar det minst en halvtimme att få honom å somna.
Vi kör inte 5 min metoden och skulle aldrig göra det. Känns som barnplågeri att låta barnet gråta sig till sömns av utmattning.
Va spelar det för roll egentligen om barnet somnar på 5 eller 20min. Det är ju bara att se till sig själv, inte tar det alltid lika lång tid för dig att somna.

Bättre att dom somnar lugna och trygga. Men ibland vill jag bara säga: -Ligg still å SOV!!! :)

Sen vi flyttade till nya huset har han bara sovit 3 hela nätter i sin säng. Han somnar alltid i sin, men kommer till oss efter halva natten. Men nu inatt sov han hos sig. Å då vaknar jag flera ggr å blir lika förvånad över att han inte kommit in. Saknade honom faktiskt lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0