Smörpolis

Inte för att jag är världens ordningsammaste människa. Men vissa saker ska helt enkelt vara på vissa vis tycker jag. Som tex med mat. Det värsta som finns är en ost med skidbacke, ett stort hål i smöret med avtorkade rester å smulor på kanten som sen fastnar i locket, ketchup fullt med klet i locket å runt öppningen. Å sen tandkrämen, hur svårt kan det vara att bara ta lite tandkräm utan att kladda å slemma ner i locket å runt å i handfatet, sen blir det sånna äckliga hårda klumpar som man råkar få på tandborsten ibland.
Jag vet att jag inte ska irritera mig på sånna här små onödiga saker, man ska välja sina strider. Men när jag är omringad av karlar på jobbet å två grabbar hemma. Å när vi bodde hos svärisarna. Då känns det lite som om man börjar få lite horn som växer ur pannan och det rycker lite i ögonlocken.
Andas och räkna till tio. Kanske hundra.
Dom som gör så är säkert väldigt bra på andra saker. Kanske.
Det kan ju vara dom där gravidhormonerna som gör mig lite extra stingslig just nu med, kan jag ju hoppas på iaf! Hahaha!


Kommentarer
Postat av: Kim - Mamma till Victor & Linus

Samma saker som jag blir GALEN över!

2013-02-08 @ 00:25:55
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0