Gokartkörning, loppisfynd och trädgårdsfix

Vilken underbar helg vi har.
Igår åkte vi på barnloppis i lohärads bygdegård. Jag hade en lista på sånt som behövs nu inför vår och sommar till barnen. Men det va inte mycket jag kunde bocka av.
Maximilian fick ett par skalbyxor som är lagom till hösten, shorts, t-shirts och en lastmaskin. William fick en Lundmyr mössa och en sån vit stickad tröja med blåa å röda ränder. Typ Pippitröja.

När vi shoppat klart åkte vi vidare till malsta. Gokartkörning stod på schemat. Är ett gäng som har en egen liten serie och hyr banor lite runt omkring. Den karten vi skulle åka med gick inte som den skulle, inte ens Maximilians support hjälpte. Jag fick låna en annan och åka några varv. Roligt, men det kräver lite mer tid än ett par varv för att komma in i det. Hoppas att vi har två kartar vid nästa tillfälle. Bara för sambon att meka lite mer så ska det nog gå.

Blev en drive hos frasses å sen hem. Eftersom det va så fint väder ville vi vara ute lite till. Sambon snickra på garaget och jag rensade ena jordgubbslandet, flyttade komposten och gjorde iordning den, planterade några perenner och krattade lite på gräsmattan.

Idag har vi kört vidare ute. Sambon i vanlig ordning med garaget och jag rensade den andra pallkragen med jordgubbar, sen hjälpte Maximilian mig att sätta potatis.

Sen gick vi till Ica å köpte en glass, det förtjänade vi :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0