Pyamashjälte

På kvällarna när Maximilian ska komma ner lite i varv eller när jag ska laga mat brukar jag låta honom titta lite på tv. Sätter på något barnprogram eller något med djur. Men det tar inte lång tid innan han ylar, nej mamma, bilar ojjar! Då ska jag sätta på någon motorkanal där dom visar något race med bilar eller mc. Är det någon annan som har det så här? Liten motornörd :)

Till middag blev det köttgryta med rotmos. Grytan blev sådär supergod så man inte kan sluta äta, fast man är mätt.

För ovanlighetens skull så behövde jag inte laga mat till ett helt kompani, bara till oss och Marcus.

När vi ätit klart ringde sambon lillebror å behövde akuthjälp. Han häll på å snickra på garaget i vanlig ordning, va på taket. Å så ramla stegen omkull.. Jobbigt. Så lillebror fick rycka ut :)

Till helgen har vi även FFF, farmor o farfar fritt! Dom åker mc på Gotland. Så vi ska passa på att ha lite mysmiddag. Funderar på bakpotatis, en smarrig sallad å röror till. Någon som har något annat bra förslag?


Kommentarer
Postat av: Kim - Mamma till Victor & Linus

Passa på att grilla innan det blir vinter! ;)

2012-09-13 @ 22:24:34
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0