Hur mycket kläder kan man behöva

Alltså, det är ju helt galet va mycket kläder barn måste ha när man går på dagis. Speciellt nu när det är sådär mellanväder. Ibland kallt å blåsigt, soligt men inte jätte varmt, å så regn och rusk. Så det måste finnas galonisar, fleece, skalkläder, mössa, snart vantar, stövlar, gympadojjor och så ska dom ha både varma och svalare kläder till att ha under. Omg! Sen vill man ju även att dom ska ha något klädesplagg hemma med. Klart att M har på sig jacka å skor till å från. Men man kan ju inte släpa hela garderoben fram å tillbaka. Är det så här det är, eller är jag överdriven?? Känner inte att jag riktigt vant mig vid behovet av kläder på dagis riktigt än...


Kommentarer
Postat av: Kim

Fatten som är på en snurrande bricka kommer från Jotex. :) Jag tar med ytterkläder fram och tillbaka, blir ju svindyrt om man ska ha dubbelt av allting just när de är små och växer så fort! Victor råkar iofs ha två par galonisar, så ett par hänger på dagis. Stövlar och jacka tar jag dock med. Men de kan ju stå kvar tills nästa dag såvida jag inte vet att vi ska vara ute när vi kommit hem och det ser ut att bli regn.

2012-09-11 @ 07:59:12
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0