En liten del av allt

För en gång skull så är ju jag hemma när sambon kommer hem en fredag. Dessutom har vi huset för oss själva. Farmor och farfar ska in till fjollträsk och lillebror är hos sin tjej. Synd att jag inte är på topp bara. Ska försöka hålla mig vaken genom en film iaf :)

Det är så roligt när man pratar med vänner (utan barn) som inte riktigt fått grepp om hur det är att vara förälder frågar. Vad ska ni göra ikväll då? Ang fre eller lör.
Det är ju inte så att vi sitter hemma varje helg året om. Men betydligt mer än innan M kom.
Nu brukar det bli antingen jag eller sambon som går ut eller gör något annat. Eller så får man ju ordna barnvakt. Men det är ju inte alltid så lätt att fixa i en handvändning.

Det tråkiga i det hela är att jag förstår ju att efter vänner har frågat en typ tio ggr om man ska hänga med på något så tröttnar dom ju tillslut om man alltid säger nej. Å så vill jag ju verkligen inte att det ska bli.
Å andra sidan så har man jobbat hela veckan och inte hunnit träffa varken M eller sambon särskilt mycket alls.
Verkligen svårt att få balans i det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0