Barnloppis

Jag och Maximilian drog iväg på barnloppis. Den skulle börja 10 och sist vi kom dit 15 över så va det smockfullt, så idag tänkte jag att jag skulle va i tid. Va tom där 5 min innan. Tyvärr va jag inte ensam om den idén. Den här kön fick vi stå i. Väl inne så va det ännu mer saker än förra gången. Det va bra organiserat med strl. Det fanns vagnar, åkpåsar, ytterkläder (mest rosa :( ), mammakläder, leksaker, böcker, vantar, mössor, madrasser, spjälsängsskydd och drivvis med kläder.
Träffade på lite kända ansikten som man inte träffar så ofta nu längre när vi inte går på öf, babysim och sånt.

Det jag hade tänkt att köpa va vinteroverall att ha på dagis, fodrade stövlar, vinterskor, mössa, vantar å så lite kläder.
Overall va bara att glömma. Fanns två som inte va rosa och dom såg ut att vara från 90-talet å inte ens snö/vattentåliga alls.
Kängor fanns, men för trånga för lilla herr klumpfot.
Jag köpte två tröjor, en tjock fleece, sleepover, mössa (som va ganska precis) och fodrade stövlar.
Sen fanns det en bortskänkeshörna. Där hitta jag ett par byxor med ett litet hål och vantar med dålig resår. Men det går ju lätt att fixa. Bra att ha i reservklädeslådan på dagis! Allt för 120:- Nice price :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0