Underbara barn

Uppe med tuppen och iväg till Älvsjömässan. Underbara barn, hem & villa och egen företagare stod på besökslistan.

Jag va här förra året med syster, så förväntningarna va höga. Men de höll inte måttet på långa vägar. 1/5 del av underbara barnhallen va tom. Det saknades stors utställare som Lundmyr och Huggies. Sen såg jag inte en enda monter som sålde emmaljungas vagnar. Jag hade ju tänkt kolla på åkbräda. Lite roliga lekavdelningar fanns iaf till barnen. Maximilian uppskattade bilarna. Ovanligt ;)

Vi gick sedan vidare till eget företagande hallen. Där hittade jag direkt det jag sökte. En izettle, så jag kan ta betalt med kort när jag åker runt med mina Aloe Vera produkter.

Till sist så va det hem & villa. Va hade hänt där? Det va mest heminredning och krimskrams. Inte en enda kyl, frys, diskmaskin, tvättmaskin, spis, ugn fläkt eller någon hemelektronik över huvudtaget. Är inte det något man skulle vilja kolla på om man går på en sån mässa? Finns det numera någon spec vitvarumässa? Nä, fy va besviken jag blev.
Tveksamt om jag åker dit nästa år om det ska vara så igen.
Enda bra där va när jag gick förbi arga snickarn. Han såg faktiskt inte alls arg ut! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0