Svårt att veta

I måndags så va jag hemma med M. Natten hade varit usel och han hade varit lite snorig och småskruttig över helgen. Men på dagen va han pigg och glad. Så igår åkte vi till dagis, glada i hågen. Vi ett tiden ringde dom och sa att han hade feber.
Det är ju verkligen supersvårt sånt här. Han hade ju inte alls haft feber innan och verkade vara som vanligt.
Så idag är vi hemma igen och imorgon är vår lediga dag tillsammans.

Vi kör med färskpressad apelsinjuice till våra frukostar blandad med naturens egen antibiotika. Hoppas att det ska få bukt på de här elaka dagisbasillerna.

Känns som om jag nästan aldrig jobbar. Antingen är det jag eller Maximilian som är sjuk. Inte riktigt van att det är så här än.


Kommentarer
Postat av: Petra

Första året på dagis är jobbigt, mycket sjukdomar innan de byggt upp sitt immunförsvar... + att man själv inte är van med alla dagisbaciller! Men det blir bättre! :)
Själv fick jag hämta Felix idag för nu går det svinkoppor på dagis... till läkarn och jo, så var det. Antibiotikakräm och vab resten av veckan.
Är ju aldrig ett bra tillfälle men man får se det som lite extra kvalitetstid med sin älskling som man träffar för sällan... Känns ju lite jobbigt att förskolepersonalen träffar ens barn mer än en själv :(
KRAM!!

Svar: Jag har börjat ge honom aloe vera gel och pressar lite färsk apelsin som han dricker till frukost. Det ska stärka immunförsvaret, spec nu när han har varit sjuk och nästan inte har något. Hoppas det ska hjälpa lite iaf. Vi har haft det jätte mysigt när han har varit hemma. Men dom sista dagarna har han börjat få lite myror i brallorna, så imorgon kommer det nog bli kul att komma tillbaka till dagis.
Kram
Veronica Karlsson

2012-10-17 @ 22:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0