Snabbvisit till Dalarna

Årets köttstyckning är avklarad. Tanken va att sambon skulle åka med till Dalarna för att stycka för att jag jobbar till 18. Men jag hade ju varit hemma med Maximilian för att han är sjuk. Men så blev det en switch i sista sekunden och jag fick fem min på mig att packa och hoppa in i bilen med svärmor. Så fick sambon vara kvar med bubbisen å ta det lugnt å mysa.

Vi kom upp vid halv sju, åt middag och gick ner i källaren och började arbetet. Det här året va kossan inte lika stor som dom brukar vara. Så kvart i tio va vi klara. Biffar, stekar, grytbitar, rostbiff, ytterlår, innanlår, köttfärs, filé mm paketerat och klart. Helt klart rekord! Vi va hemma igen till lunch idag, hade inte berättat något för resten av klanen att det gått så fort för oss. Så dom blev ganska förvånade när vi kom inklamandes genom dörren.

För ovanlighetens skull har vi huset för oss själva ikväll. Då ska vi passa på att äta ost och kex och titta på en film :)Lördagsmyyyys!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0