Nedräkning

Nu är det bara tre veckor kvar tills det är beräknat att vi ska flytta in i huset. Men jag är tveksam...
Tror inte att dom kommer hinna klart, så mycket som dom ligger efter.
 
Sen är det lite förändringar som jag oroar mig för.
Maximilian ska få eget rum, med växa säng. Rummet ligger inte vägg i vägg med vårt utan ett rum ifrån och han måste då gå genom lekrummet och vardagsrummet för att komma till oss. Jag är orolig över att han kommer ramla ur sängen och gå vilse på vägen och bara bli jätte ledsen. Det kanske inte alls blir så, bara jag som nojjar. Men tänk om.
 
Va konstigt det kommer att bli att bara laga 4,5 portioner mat. Jag är ju nu van vid 8-12 port. Kanske blir så att jag "råkar laga" jätte mycket bara av farten. Å så måste vi ringa in lite middagsgäster som hjälper oss att äta upp ;)
 
Hahaha.. Vilka bekymmer va?
Svärmor sa att man borde få en avtrappningsperiod, så man vänjer sig vid det nya. Dom är ju vana vid att Maximilian jämt är runt omkring. Nu kommer han ju helt plötsligt bara inte vara där alls. Sen bara hälsa på ibland. Men det kommer ju bli lite oftare nu när vi bor mycket närmare.
M kanske säger: - Äh här är så lungt å tråkigt. Jag tar hojjen hem till farmor å farfar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0