Fint från insidan

Så har det kommit snö igen. Ganska mysigt att titta på när man sitter inomhus i värmen. Tyvärr så snöar det ju från sidan iom att det blåser så mycket..
Jag å Maximilian skulle gå ut å ställa in cyklarna i garaget, tyckte liksom att det va dags.
Möts av ca 2dm 0 gradig snö. Tänkte att M skulle bli överlycklig. Men det blåste kallt å va svårt att gå i snön, så han tyckte att det va sådär. Det första han gjorde va att hitta en isbit att slicka på. Uuhh.
In med hojjarna och lite annat skit i garaget å så börja med snöröjningen.
Ännu härligare är att våra snöskyfflar fortf är hos svärföräldrarna. Så jag fick ta en trädgårdspade, som snön mest fastnade på, å köra igång. Gjorde en gång bort till bilarna. Tog bort det värsta på bilen och drivorna runt. Sen tänkte jag, nä va faan jag får bara gasa lite extra dom sista metrarna av utfarten. Pallar inte att skotta mer. Foglossningen påminde mig om att jag inte ska köra så hårt.
Efter det va vi båda nöjda med dagens utomhusvistelse. Så det va bara gå in å lägga M bums i säng, somnade på två röda. Å jag hamna i soffan. Skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0