Vilket äventyr

Jag å Maximilian hoppade upp på hojen å gav oss iväg på utflykt. Fickorna hade jag fyllt med riskakor å mellis/smothie. Målet va att vi skulle ta oss till en sjö här borta som heter Bornan. Igår cyklade vi halvvägs dit med sambon som guide. Så tar du bara vänster här istället för höger som vi gör nu, så kommer du ner till sjön instruerade han mig.
Jo tjena. Vi har tagit oss över granris, kalhyggen, gyttjepölar på flera meter, bäckar å gud vet allt. När jag kom till en korsning som jag inte visste något om ringde jag sambon. Det va tydligen en sisådär 15 år sen han hade varit där sist, så det hade tydligen hänt endel. Tillslut kom vi fram till ett litet torp å där tog vägen slut. Vi såg vattnet därifrån så helt fel va vi inte iaf. Släppte ner M så han fick springa runt lite å så åt vi mellis. Tur att jag tog med det! Jag behövde lite energi efter den persen å M höll på å somna där bak. Så det va perfa. När vi va klara för att bege oss iväg igen ringde jag sambon igen för att fråga om den väg han berättat om. Men han visste inte riktigt var vi va å va osäker på hur den gick. Tyckte att vi kanske skulle vända hemåt så vi inte kom vilse.
Inte då. Jag är envis som få å förstod ju hur vi borde ta oss i förhållande till sjön. Det va nu dom stora vattenpölarna kom å större delen fick jag gå. Efter ett par mil kändes det som, men va nog bara nåra km, kom vi fram till en grusväg som slutade där med en båtplats. Med uteslutningametoden tänkte jag att om jag följer den borde jag komma ut på stora vägen. Jo visst. Vi kom ut precis där vi skulle. När vi närmade oss gårdarna kom en barnvagn å hundar emot oss. Det va Kim, Linus å Disco som skulle ut på promenad. Blev en liten pratstund :)

9km visade sig att vi cyklat. Inte så långt om det skulle va plant å assfallt. Men med lera, rötter, vattenpölar å bäckar så kändes det bra jäkla långt. Kommer jag nog märka av i morgon :)


Kommentarer
Postat av: Kim - Mamma till Victor & Linus

Det var kul att se er! :)

2012-05-03 @ 16:37:59
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0