Picknick i det gröna

Vi packade vagnen å gav oss iväg på tur. En motionsrunda för mig å upptäcksfärd för Maximilian. Det är verkligen hur mysigt som hellst här ute på landet! Vi rundade sjöfartsmuseet å gick ner för kaplandsbacken (tror jag det hette) Fullt med vitsippor, gullvivor å en å annan maskros. När vi gick över färristen å in i kohagen såg jag inga kossor. Vi hittade ett mysigt ställe där vi la ut filten å packade upp matsäcken. När vi ätit upp å bara satt där å mös såg jag bortåt på stigen vi gått ett tiotal fjällkor (eller nån annan sorts ko, dom va lite krämfärgade) komma gående. Hmm.. Kossor som precis kommit ut på bete, blandat med ungdjur å kor. Vi va ju nästan mitt i hagen så det hade inte varit så lätt att fly med barn, barnvagn, filt å matsäck. Märkte att dom sett oss, men höll sig en bra bit bort. Jag började plocka ihop å förberedde för att gå. Men Maximilian hade ingen lust med det, han knatade upp å ner för kullar. Kände på stubbar, buskar mm. Å fick oxå syn på kossorna. Vad gör ungen. Jo, sätter full fart mot dem. Helt överlycklig. Efter lite övertalning va det ok att gå vidare. Han vinkade å ropade Ejå, ejå (hejdå) till dem flera ggr.
Han är så rolig, alla vi ser eller möter får en hälsning, antingen hej eller hejdå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0