Bättre än så här kan det inte va

När Maximilian va yngre fick jag ofta höra att runt 4 mån va den bästa tiden när dom är små. Då bara ligger dom där å är söta. Jag håller inte alls med, alla barn är ju givetvis olika, men den första tiden med M va väldigt intensiv. Det va först efter 4-5mån det började bli lättare. När han va 10mån jobbade jag 2mån å sambon va hemma. En välbehövlig pause. Sambon är en underbar pappa å mycket älskad av sin lille son. Avgudad skulle man nästan kunna säga ;) Om inte pengarna hade spelat så stor roll som dom ofta tyvärr gör så hade vi säkert bytt roller i 2 mån till.
När jag va hemma igen så uppskattade jag både M å att vara hemma mycket mer än va jag gjorde strax innan jag började jobba. Att en sån liten pause kan göra så mycket!
Nu tycker jag det är helt underbart å va hemma. Vi kan göra så mycket roligt tillsammans å flytten har bidragit till mycket av det. Allt från fina promenadvägar å trevliga människor. Nu skulle jag bara vilja frysa tiden å ha det så här mysigt för alltid! Var å varannan dag kommer det nya ord eller nya färdigheter. Börjar fundera på om det skulle vara möjligt att skjuta på dagis en månad börja i sep istället för aug. För att få va med min lille prins lite längre.


Kommentarer
Postat av: Kim - Mamma till Victor & Linus

September låter bra, då är ju semestrarna över :)

2012-05-11 @ 19:38:01
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0