Så ska vårt hus bli

Jag har ju inte visat hur vårt hus kommer se ut. Så här kommer några bilder från skissbordet. Tyvärr så lyckades jag inte göra om det i ett format som gick att lägga upp här. Bilderna ser därför lite konstiga ut, fotade av datorn :S Måste fixa nåra bilder på tomten me. Lovar att det kommer upp snart. Vi flyttar ju på lördag, så då kan ju jag och M bara promenixa dit när vi vill!


Det är entrédörren man ser, så den delen är framsidan. Vi har valt att ha liggande fasad under fönstrena. Känns lite mer levande så.


Planlösningen. Vi tyckte att det va så bra med en separat barnavdelning. Så ska det bli lekrum i allrummet med bäddsoffa för gäster. Sovrum 4 ska inte vara något sovrum. Det ska bli kontor/syrum.
I köket ändrade vi om så det blev en köksö, sen ska vi ha en kökssoffa istället för stolar mot hallväggen.
I hallen på hö sid ska vi ha en skjutgarderob.
Om vi hade kunnat så skulle vi ha förlängt huset på kökssidan med en takstol 1,2m till hade vi fått då. Men tyvärr så får byggytan bara vara 150kvm och det här är redan 157kvm, men det är ok med 10% undantaget. Man kan inte få allt.
Nu längtar jag som tusan tills att allt drar igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0