Semester i Kavlebron

 
Vi kom hit ner till mamma i onsdags. Ända sen dess har jag haft på mig ridbyxorna, nästan :)
På torsdagsmorgonen skulle jag gå ut för att släppa ut några av hästarna. Capones box va öppen, men grimman hängde utanför... Frågade Krister om han hade släppt ut honom? Nej det hade han inte... Han hade släppt ut sig själv, gått ner till travarnas hage (som är en bra bit bort men inne på gården) och gått in i den utan att riva något staket. Bra jobbat! Tänk om man hade flera sådana hästar som gick in och ut ur hagar och stall när det är dags, helt själva, haha!
 
Senare på dagen skulle Maximilian få rida Freddy, men han hade fått stå inne två dagar pga att han höll på och få fång, så han behövde gå lite innan. Då hoppade jag upp och red en sväng, han drog tom på ordentligt i en galoppbacke. Det såg ganska så roligt ut när jag red, han är nämligen en liten herre på 116cm, förvuxen shettlandsponny. Sen va det Maximilians tur, han älskar verkligen att rida. Började gråta när han fick gå av.
 
På kvällen red jag ridlektion på Capone, det va nästan ett halvår sen jag red lektion sist. Vi red först på volten och sedan i en hage med ett naturhinder som blev ett litet skutt. Det va jätte roligt att få rida honom för tränare, men jag kände att jag hade tappat grymt mycket. 
När lektionen va över tog vi med oss Baronessa hem från ridskolan. Hon har gått där några månader och ska få komma hem över sommaren på semester. Det är en liten ridskola och hon går bara 3 dagar i veckan, helt perfekt.
 
Idag hade mamma lovat att hålla i ponnyridningen vid midsommarfirandet här nere vid campingen. Det va Baronessa och Capone som gick. Så fort vi kom ner med transporten så samlades det en liten klunga med barn. Det va blandat med små, stora, erfarna, rädda, tjejer och killar som ville rida. En kille frågade om hästen kunde välta när han satt på. Allt gick jätte bra. Båda hästarna skötte sig exemplariskt och de barn som va rädda i början va sedan dom hoppat av väldigt glada och nöjda över att ha vågat rida!
 
En gång i slutet så gick Baronessa tom, då passade Maximilian att rida ett varv. Han va överlycklig och skrattade och pekade på allting! Inte så bra bild på mig, men M va så söt.
En annorlunda men trevlig midsommar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0