Fått en del gjort

Direkt efter frulle åkte vi till huset och satte igång med garagegrunden. Vi satte upp snören runt om för att få raka linjer att gå på, grävde ner avloppsröret och sen fick vi åka hem för att äta lunch. Jag gick tillbaka till huset med Maximilian i vagnen, det år endå över en km dit men inte somna han inte. Det va ju asfalt. Bara 100 m från huset blir det grusväg, jag fick gå förbi sambon som jobbade för fullt å knatade vidare ner på en liten väg en bit. Tog bara ett par min på grusväg så slocknade han.

Jag körde med lasern och mätte höjden på hela grusbädden. Sambon gick med raka å fick jämna till och dra till mer eller mindre grus efter mina order ;)
Sen la vi ut sand och det va det petigt med, ska vara i perfekt höjd. Vi gjorde bara ett varv ytterkant å la dit några L-block. Jätte kul när man ser att det händer grejer!
Maximilian sov hela det passet, perfekt. Då kunde vi jobba på utan att behöva jaga efter honom.
 
Blev en ganska smarrig middag, räkmacka! Vi toppade det med jordgubbar och glass. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0