En fantastisk helg

I fredags åkte jag hem till Mois. Det blev ett gäng härliga människor som festade lite hemma. Spelade twister, galet kul. Sen gick vi ner på Teatern.
När vi kom in vid tolv va det nästan tomt, men en halvtimme senare fullt.
Vi dansade hela kvällen, satt bara i tio min. En helkväll i höga klackar, lång promenad ner å hem, 3 tim dans resulterade i att det kändes som om mina fötter va skinnflådda...
En resorb på det å hopp i säng.

Efter 6tim sömn satt jag i bilen på väg till M o C:s bröllop. Tyvärr så hade vi inte vädergudarna med oss. Regnet föll mestadels av dagen.
M o C va så fina å man kunde verkligen se hur mycket dom älskar varandra.

Jag förstår inte vad det är med kyrkor, men så fort jag kommer in i en kyrka och musiken börjar spelas så känner jag tårarna bränna i ögonen. Spelar ingen roll om det är bröllop, dop eller begravning. Det är så laddad stämning.

Festen efteråt va riktigt lyckad. Super god mat, bra underhållning. C stod för den bästa underhållningen.
Sen fick vi dansa till ett band som dom flugit in från Scottland. Jag kommer inte ihåg va det hette det vi dansade. Men det va någon sorts folkdans, man dansade parvis vissa danser å sen allihopa ibland. Mycket armkroksnurrar å polkaskutt. Som tur va så hade vi expert hjälp av ett par från scottland. Mannen bar traditionsenligt sin kilt, knästrumpor, väst, samt skjorta.
Jag å sambon har inte dansat styrdans så där jätte mycket, men det här va verkligen bågot för oss. Vi lärde oss snabbt å tyckte att det va jätte roligt! Fick beröm av flera som sa att det såg ut som att vi dansat detta förut.
Den här kvällen va en av de bästa någonsin!

Tack M o C för att vi fick dela denna dag med er! Jag går å småskuttar här hemma å längtar efter att dansa snart igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0