Mata ankor och vikingabyn

Vi har haft en helhärlig dag idag! Först åkte vi in till byn, gick i lite affärer, matade ankorna med Maximilians kex, promenerade, käka lunch. Förresten nya thaihaket på esplanaden är inget jag rekomenderar. Sambon har varit där en gång innan idag å då va det smaklöst å tråkigt. Engångsföreteelse tänkte jag, så vi provade igen. Wokad biff i oystersås, med morötter å broccoli. Hua. För det första så smakade det inget, köttet va segt å tråkigt, grönsakerna va överkokta. Nä, fy. Dit går vi inte igen. Då åker jag hellre ut till Lotsvillan på björkö. Inte ens Maximilian tyckte om det, spotta ut grönsakerna. Vi fick gå till flygis å köpa varsin gårdsmejeriglass för att stödmätta ;) Mums! På vägen hem svängde vi in till vikingabyn i Svanberga. Har aldrig varit där förut. Det va jätte fint å mysigt. Precis när vi kom så hade dom lite uppvisning av gamla vikingalekar, barnen fick oxå prova på. Å så kunde man lyssna på vikingasaga. Maximilian kavlade bröd som vi grädda över öppen eld å åt till mellis. Sen gjorde jag en ullboll, tovade, som blev ett halsband. Det va mycket bättre än jag trott. Kan varmt rekomendera ett besök dit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0