Fy för backjobb

Maximilian började dagen med att ge oss sovmorgon till 07:40..ahhh! Tack älskade lilla barn. Efter frulle tog vi en promenad till huset, pappan hade redan åkt bil i förväg. Vi började lägga slang till golvvärmen, sambon hade lagt ut listerna när vi kom. Efter att vi gjort den första av två slingor så fick vi runda av. Sambon å Maximilian skulle åka in till nt för att äta lunch med en kompis å jag skulle slänga i mig lite lunch å åka till Mirah för att umgås lite. 
Dom har ridläger nu på sommaren. Så det va full fart i stallet. Halva gruppen skulle rida lektion å halva rida ut. Det va knapert med friska ridbara hästar, så vi tig varsin cykel å drog iväg på uteritt. En lagom motionsrunda! När vi kommit tillbaka å släppt ut hästarna hade klockan blivit över fem, kändes som om jag bara varit där en stund. Lika trevligt varje gång! 
 
Väl hemma värmde jag mat, gav Maximilian välling, farmor natta å så åkte vi iväg till huset. Vi hade tänkt att lägga sista slingan med golvvärme. Men.... Vi hade visst missat Att snedkapa översta lagret på frigoliten. Så det va bara till att slita loss alla spikar i ytterkant, dra upp yttersta slangarna å fästena å sen fick jag bända upp å sambon körde med motorsåg... Lite drygt. Tog en tim längre helt i onödan :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0