Det finns bara ett rätt sätt

På sista tiden har jag sett mycket skriverier om dieter hit å dit. Dieter är inget jag tror på alls. Ofta verkar folk tro att man kan gå på diet i ett par veckor sen är man smal å kan gå tillbaka till sitt vanliga liv. Jag pluggade ett par kurser till näringsterapeut men kände att det skulle vara väldigt svårt att få jobb som det. Så därför bytte jag inriktning. Men jag lärde mig mycket bra som jag har haft nytta av själv i mitt liv.

Ingen diet är egentligen nödvändig alls för att gå ner i vikt om du skulle fråga mig. Hur tänker man om man går på diet ett tag, går ner lite i vikt å sen fortsätter med sina gamla vanor å äter som hej-kom-å-hjälp-mig. Du går ju upp allt du gick ner igen, helt värdelöst. Allt handlar ju om att ändra sin livsstil. Äta sunt å träna. Det finns INGA genvägar. Jag kan ju gå till mig själv å jämföra. För 2 år sen red jag minst 5-6 ggr i veckan. Hade en kropp som va rejält genomtränad, faktiskt kunde man tom se muskler på armarna. Som annars brukar se ut som pinnar. Riktigt bra utgångspunkt för graviditeten. Men hur är det nu? En mage som putar lite ut, mest pga brist på muskler. Armarna är pinnar å rumpan hänger å slänger. Läser om massa mammor som har panik för att alla gravkilon inte har försvunnit. Har själv 1-2kg som envist hänger sig kvar. Men det är väl inte så konstigt. Hur mycket tid lägger du på dig själv jämfört med innan bebben kom?! Men även om vissa har lättare att gå ner i vikt än andra så väljer du helt själv vad du stoppar i munnen. Regeln är viktigare än undantaget. Skit i dieterna å använd sunt förnuft så ska det gå bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0