Byta bil å trög start

Jag har tyvärr insett att jag kommer behöva byta bort min fina ögonsten. Det är den roligaste å bästa bil jag haft, nästan som att köra en go cart. Men eftersom vi ska flytta till älmsta och jag jobbar i åkersberga så blir det ganska så långa resor. En polo gti är väldigt rolig å ha å så, men den är inte den ekonomiskaste bilen och om man skulle åka ca 10mil per dag så sjunker värdet väldigt fort så tyvärr så måste den bytas ut...*snyft*

Istället har vi nog tänkt oss att skaffa en lite äldre skoda octavia typ 06/07. Sen kom vi på att det blir ju lite pengar i mellan på min bil å nästa. Så då ska vi gjuta en platta på nya tomten till garage för det. Planera planera.

Hur går det med huset då... Vi har verkligen haft en osmidig start. När vi skickade in ansökan för nybyggnadskarta så fick vi höra att just i dom dagarna när vi hade skickat in vår så hade dom fått ett tiotal ansökningar ungefär samtidigt (å det va tydligen mycket enl dem). Så därför tog det lite längre tid än det brukar. Sen när det va klar så skulle husfirman göra klart alla papper för bygglovet, det skulle ta 2 v. Men tog 3,5 v. Tillslut fick vi äntligen skicka in bygglovet. Det lämnade sambon in 20 dec själv på kommunen. I torsdags ringde han å frågade hur det gick. In hade det kommit, men det hade även 60 andra bygglov gjort typ samtidigt...WTF... Vi har verkligen dålig timing...:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0