Bullmamma

Idag har vi haft en heldag ute hos Maximilians farmor å farfar. Sambon satte direkt igång med att bygga vårt tillfälliga boende. Jag, M o farmor tog en promenad till Ica för att handla lite grejer till det stora bullbaket! Tänkte att jag kunde passa på å baka bullar till kalaset nästa helg när sambon snickrade. Skönt att ha hushållsassistent när man gör dubbel sats å annars med iof. Medans bubbisen sov förmiddagslur så satte jag igång. Vi hann äta lunch, jag började baka ut degen..då vaknade M. Farmor hade åkt för att besikta bilen. På med bläckfiskarmarna å köra. Matade M samtidigt som jag bakade bullarna. Tog lite tid, men över förväntan bra :)

Lagom till att alla bullar va färdig gräddade kom sambons kompis över på fika. Vi tog sen en prommis bort till vår tomt för att visa hur vi ska bygga å titta lite på hur långt dom kommit med v/a rören som dom började gräva för här om dagen. Det händer grejer nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0