Gästspel

Jo jag slutade ju jobba i onsdags, men gör ett litet inhopp idag. Bara halvdag och vääldigt lugnt. Självklart är det strålande sol ute, så jag hade mycket hellre varit med fam å åkt pulka eller varför inte prova mina längdskidor som jag fick förra vintern. Men tyvärr så behöver ekonomin en liten extra boost. Så jobba 4 tim å få betalt för 8 är ganska så nice!
Jag förstår egentligen inte hur dom tänker när man ska bygga hus å massa saker måste betalas å förberedas innan man får igång byggkreditivet. Först skulle vi lägga handpenning på tomten, nybyggnadskarta, handpenning på huset, pantbrev å lagfart..omg!! Å observera att detta oturligt nog har hamnat från okt-feb. Månaderna man har som mest pengar...eller inte.. Tur att vi hade lite bilar å annat som skulle säljas innan flytten. Annars vet jag inte hur vi skulle ha gjort. Sms lån..nä.. Jo, jag glömde ju bygglovet ska ju även in i slutet på nästa mån. Men det kommer gå på kreditivet. Att en av oss hela tiden varit föräldraledig har ju inte gjort saker å ting lättare. Fast jag ska inte klaga, vi har ju valt det här helt själva. Det kanske är lite kämpigt just nu, men vi kommer ju vara ganska så lyckliga när allt är klart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0