Tredje advent

Fredagen bjöd på julbord med sambons jobb. Vi va på Johannesbergs slott. Maten va bra och efterrätterna va gudomliga. Vid sånna tillfällen är det bra att ha en bebiskula, kan man skylla på den när man goffar i sig och magen börjar puta ut :)

Lördag jobbade jag mellan 9-13. Gick bra. Mötte upp sambon å lillsnuttis i norrtan. Vi lyckades handla dom sista julklapparna. Det va till farfar, farmor och morfar. Pappor är svåra att handla till.

Till middag skulle vi äta tacos. Det gick bra fram tills att sambon precis hade slängt i köttfärsen i stekpannan. Då gick strömmen... Typiskt.
Vi plocka ihop alla tillbehör, köttfärsen, å satte oss i bilen. Åkte till svärföräldrarna, lagade och åt maten där. Va gör man inte i nöd!

Idag har jag slagit in julklappar för fullt. Till mellis gjorde jag smoothie baserad på frysta bananer och blåbär. Pressade i clementiner å sen lite vaniljyoghurt. Blev super smarrigt!
Sen skottade sambon snö. Jag å Maximilian åkte pulka och byggde en snögubbe som M välte.
På em kom Anders och hans tjej på fika.
En riktigt fullspäckad och trevlig helg helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0