Sorgligheter

På väg hem från jobbet ringde min mamma. Vi pratade om lite allt möjligt innan hon sa att hon ringde för att berätta att Zick-Zack börjar bli gammal. Han är vår fina lilla schettlandsponny som vi haft sen jag va 7år. Han har lärt mig allt jag kan om rodeo, ramla av på de mest fascinerande sätten å till slut kunna sitta kvar.
Senast jag hoppade/skuttade med honom lyckades han kasta av mig, det va för ca 3-4 år sen. Haha!
Jag har tävlat en hel del med honom, både hoppning och trav. Inte en enda hopptävling har jag genomfört utan att ramla av, helt otroligt. Å då behöver det inte vara på banan. En gång skulle jag hoppa upp å slängde över benet, men då fanns det ingen häst kvar där. Busigaste hästen i världen :)

Men nu har han börjat magra av och äter dåligt. Veterinären ska komma dit och kolla tänderna på honom så ska dom ta ett beslut utifrån det. Vi vill ju inte att han ska lida. Men jag har aldrig varit med om att avlivat något djur, så det här känns jätte sorgligt om det ska sluta så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0