Hemma vab

När jag lämnade Maximilian imorse på dagis va han sitt vanliga glada jag. Sprang in, satte sig och började äta frukost.

Jag jobbade i 45min sen ringde dom å sa att han fått feber. Tydligen flera barn som fått högfeber, bara helt plötsligt.
Dom hade suttit vid samlingen och sjungit, men han satt bara. Ville inte sjunga och göra rörelserna. Då förstod dom att det va något som inte va rätt.

När jag kom å hämtade honom hade dom bakat pepparkakor för morgondagens lucia.
Dom satt med långbord i stora rummet, både stora och lilla Björn och åt jullunch. Jätte mysigt. Maximilian satt i en frökens knä å drack mjölk. Han hade inte velat äta så mycket, lite julskinka å nån köttbulle.

Vi har 3min hem med bil och han lyckades somna på den vägen. Nu ligger han nerbäddad och sover sen en stund tillbaka. Hoppas sömnen gör honom gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0