Snart kommer taket på

Garaget har fått fyra väggar, eller färdig stomme. Nu i veckan kommer takstolarna. Dom åker upp på lördag. Då får vi lite hjälp av nära å kära.
Förhoppningsvis får vi på taket å takpappen då med.

Jag är så glad att jag har en så händig sambo. Vi började småskaligt med att bygga en carport till vårt förra hus. Å nu blir det ett steg upp, med garaget.
Om någon hade frågat mig för typ 5 år sen om jag å sambon kunde bygga, skulle jag nog svara nja. Men nu gör vi först vårt garage. Sen ska det bli altan, trapp å farstukvist. Inte så illa!

Vi klippte gräsmattan för första gången igår me. Det börjat ta sig!
Å huset är färdigtapetserat, har jag skrivit det förut kanske?? Ja ja. Iaf. Så har dom även ytspacklat badrummen å tvättstugan oxå. Sen kommer köket om ca två-tre veckor. DÅ kommer det bli kul. Dom kommer samtidigt kakla i övriga huset me som dom sätter in det å kaklar där. Längtar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Verkar bli ett jätte fint hus och garage 😃 Hur stort bygger ni, vilken hustillverkare har nu använt? Visa bilder på insidan och planlösning 😃😊 Lycka till!!

2012-08-28 @ 12:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0