Kosafari

Idag har vi varit på Kosafari med Amanda och Linda. Trodde att det skulle vara ganska lugnt så här på sensommaren. Men när vi kom dit va det proppat med bilar å människor. Jag susade in å köpte biljetter till oss direkt. Vi fick platser på tur nr 3, kl 13. Hade ingen aning om att dom hade flera turer, men jag kan ju förstå det så mycket folk det är där. Vi gick å lekte lite med traktorerna å tittade på djuren. Efter ett tag gick vi in för att äta lunch. Hittade ett bord å en barnstol. Men när vi tittade på kön fick vi en chock, kön gick ut genom dörren å en bit ut på gruset. Många skulle köpa kosafaribiljetter så det gick ganska fort endå. Blev salami å brie macka, en favorit i repris :) Eftersom vi trodde att vi skulle få åka med 12 turen men fick 13 turen så va barnen ganska trötta när vi skulle iväg på vår safari. Turen va 30 min lång å på vägen tillbaka somnade Maximilian i min famn. Oturligt nog hade vi tagit cyklar så vägen hem blev lite halv bökig. Jag cyklade med en hand på Maximilians panna så han kunde fortsätta sova utan att bryta nacken. Gick hur bra som helst. När vi kom hem fick han hoppa i säng direkt och jag vinkade av Linda å Amanda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0