Första tandläkarbesöket

Kl 8 skulle vi vara hos tandläkarn och vi har ca 30min restid dit, med parkering och allt runt omkring. Maximilian brukar vanligtvis vakna runt 6 halv 7, men idag va det en trött liten kille. Så är det jämt när vi ska iväg och måste gå upp lite tidigare, det slår aldrig fel, jag förstår det inte.. Iaf. I med lite frukost och så iväg. När vi klev innanför dörren, 07:59, så kom precis en tandläkare och frågade om han va hennes lilla besök.

Anledningen till att vi åkte dit va att han bara har tre tänder i nerekäken fram där vi har fyra. När vi va på 1,5års kontroll förra veckan tog jag upp det och hon tyckte att jag skulle kontakta tandläkaren.

Vi hoppa upp i stolen, Maximilian i mitt knä. Så titta hon lite. M va jätte snäll som lät henne känna å titta.

Utlåtandet blev att han har bara tre tänder där och det är tydligen ganska vanligt. En av framtänderna är lite bredare än den andra och kallas för dubbeltand. Tydligen så har två tänder växt ihop och blivit en lite bredare. Så kan det bli ibland, sa hon. Men det betyder inte att det är någon fara med nästa omgång med tänder. Dom kan vara helt ok, fast det va så här nu.

Jaha, då har jag lärt mig något nytt idag med :) Ingen fara på taket alltså.

M fick en tandborste för att han va så duktig, den satt han å pilla å gnagde på hela vägen till dagis.


Kommentarer
Postat av: Moa

Faster har oxå endast 3 tänder i nedre käken framtill där man normalt har 4 :D

2012-08-16 @ 22:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0