Vårdcentralen

Maximilian har varit hostig å haft feber till å från ett par dagar. Så jag bokade ett besök på vc idag för att kolla om han hade halsfluss eller nått sånt.
När vi kom in till doktorn så blev det kaos direkt. Det va en manlig läkare med skägg. Maximilian är inte kinkig med främmande människor, men gubbar med skägg gillar han inte. Brukar ta typ 10min tills han tinat upp å tycker dom e ok. Den tiden fanns inte nu. Utan pang på så skulle han kolla öron, hals å lyssna på lungorna. Lite skrik å panik. Men det gick fort å som tur va ingen halsfluss. En förkylning som sitter i luftrören. När vi kom hem käka han tom lite chili con carne. Ville smaka från min tallrik. Så det börjar gå åt rätt håll.

Samtidigt som M har varit förkyld så har han en utvecklings fas. Härlig kombo. Men det underbara mellan pipandet å kinkandet är att han är otroligt gosig. Jag kan få en bamsekram å så frågar jag om han är klar när han släpper. Nä, säger han då å kramar mig igen. Så kan han göra 3-4 ggr i rad :)
Det är inte bara jag som får ta del av goset. Katterna får massa kramar me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0