Påskpyssel

På vår dagliga promenad till tomten passade vi på å plocka lite ris, blev syren med fina knoppar.
I år blev det en lite annorlunda pyntning än med vanliga fjädrar.
Jag hade fått en påse med ull i flera olika färger som jag tvinnade fast på riset. Hon hade varit på fårfesten i kil å kunde inte låta bli å köpa varsin påse till mig å syster :)

Det blev en vas inne å en ute. Den som är inne kan jag ju faktiskt ta av ullen på å återanvända! Super fint å lite nytänkande :)

Då återstår det att se om det vågar sig hit några påskkärringar. När vi bodde i vårt förra hus kom det inte en enda på 4 år :(
Men svärmor å jag diskuterade kraven för att få godis. Man måste vara utklädd å ge kort. Hon sa att dom troligen vill ha pengar. Det kan dom fetglömma. Om dom frågar efter det ska jag leta fram nåra femtioöringar. Hehe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0