Vill man, så kan man!

Har precis gjort en till sats med äppelmums. Hur lätt som hellst bara koka äppelklyftor i vatten å så i med lite kanel. Smaskens. Blev en liten burk till Gabbe oxå :) Jag tycker verkligen att det är värt att göra egen barnmat. Redan när Maximilian skulle börja äta smakportioner va jag helt bestämd på att jag skulle laga all mat själv. Jag vet vad som är i, kan göra vilken strl/konsistens jag vill å det är billigare. Från början va jag stenhård på att M inte skulle äta någon burkmat alls, men jag har vikt mig lite där. Ibland är man borta länge å en matlåda som är fryst blir inte så rolig i värmen, å ibland har man heller ingen tillgång till att värma maten. Så nu har M 8mån, ätit hela 2 burkar. Det tycker jag e ganska bra jobbat! Behöver ju inte bli värsta avancerade maträtterna man lagar alltid å för det mesta nu så äter M samma mat som oss. Bara å skippa saltet i potatisen å pastan å sen ta hans mat innan man kryddar till resten av fam. Hur enkelt som hellst. Å om det är något vi äter som inte han kan käka så blir det oftast minst 2 matlådor vid varje barnvänlig måltid. Inga konstigheter liksom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0