Det blir inte alltid som man tänkt sig

Det är rackarns många som har fått barn i år å som ska få. Nästan ett tio tal jag känner som fått nyligen eller är gravida. Jätte roligt!

Men samtidigt är det en hel del förhållanden som tar slut eller går i kras. Tråkigt :(
Fick höra förut, att när barnen kommer till åldern 1,5-2 år. Då har man kommit till den mest avgörande åldern på barnet för föräldrarnas förhållande. Då har allt för det mesta börjat lugna ner sig å man börjar se sin respektive igen. Då kanske förhållandet inte alltid är som man tänkt sig å därför kan det bli ett uppbrott.

Jag vet av egen erfarenhet att barn mår bäst att bo å leva med föräldrar som är lyckliga å mår bra. Istället för att bråka å bara vara tillsammans för barnens skull. Ingen vinner på det, varken barnen eller föräldrarna.

Jag själv försöker att göra det lite mysigt ibland å anstränga mig för att visa att jag tycker om å uppskattar min älskling. Det behöver inte va en hotellweekend eller så( d har man oftast inte möjlighet till som småbarnsförälder) Räcker med lite tända ljus å ett härligt skummbad, ett gulligt sms eller en blomma. Känns som det är väldigt viktigt att inte glömma bort å lägga tid å energi på varandra fast bebben tar den mesta tiden å energin.


Kommentarer
Postat av: Petra

så sant <3

2011-11-09 @ 22:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0